شیوه نامه ارائه خدمات نرم‏ افزاری وسخت ‏افزاری


گروه فناوری اطلاعات و خدمات رایانه ای

الف- خدمات نرم افزاری

  1. برنامه‏ ریزی‏ های نرم‏ افزاری از قبیل نصب سیستم عامل، انواع نرم‏ افزارها با کاربری عمومی و یا بروزرسانی نرم‏ افزار‏های نصب‏ شده فقط بر روی کامپیوتر‏های رومیزی و یا لپ‏تاپ‏ هایی امکان‏پذیر است که جزء اموال اداری دانشگاه بوده و دارای برچسب اموال باشند. برنامه ‏ریزی سیستم‏ های کامپیوتر‏‏‏های شخصی امکان‏‏پذیر نیست.
  2. نصب و تأمین نرم‏ افزارهای تخصصی درسی بر روی لپ‏تاپ دانشجویان امکان‏پذیر نیست. تأمین و آموزش نصب این نرم‏ افزار‏ها به عهده مدرسین دروس می‏ باشد. در ضمن خدمات FTP دانشگاه، امکان تامین فضای لازم برای ارایه نرم ‏افزارها در شبکه دانشگاه را فراهم خواهد ساخت.
  3. ارائه خدمات نرم‏ افزاری بر روی کامپیوتر‏های شخصی فقط در حد تنظیمات شبکه وایرلس جهت اتصال به شبکه دانشگاه می‏ باشد و ارائه خدماتی مانند اسکن، پرینت و رایت دیسک به دیسک در حوزه خدمات سایت ‏های گروه نمی ‏باشد.
  4. گروه دوبار در سال، تمامی کامپیوتر‏ها را برنامه‏ ریزی کلی نموده و از لحاظ نرم ‏افزاری و سخت‏ افزاری رفع ایراد می ‏نماید. این کار معمولاً در تعطیلات بین دو ترم تحصیلی دانشجویان در دهه اول بهمن‏ ماه و دهه دوم شهریورماه انجام می‏ شود. در این بازه زمانی سایت ‏های رایانه بنا به تشخیص گروه برای استفاده کاربران تعطیل می‏ باشد.
  5. اعضای هیأت علمی، واحدهای اداری، آموزشی، پژوهشی، آزمایشگاه ‏ها، حوزه‏ های مختلف دانشگاه و دانشجویان دکتری جهت برنامه‏ ریزی کلی و یا رفع اشکال نرم‏ افزاری و یا تعویض قطعه (مانند کارت شبکه یا پاور) سیستم‏ های خود می‏ توانند با هماهنگی قبلی از خدمات سایت رایانه استفاده نمایند. بدون تردید ارائه خدمات بدون هماهنگی قبلی برای هیچ بخشی امکان‏پذیر نخواهد بود، مگر مواردی که اضطرار انجام کار مورد تأیید کارشناس مربوط و گروه قرار گیرد. جهت خدمات لازم است درخواست کاربر از طریق فرم شماره 6 تکمیل و به کارشناس مسئول تجهیزات مرکز رایانه تحویل شود تا در صورت نیاز به خرید قطعه یا نرم افزار بر اساس نظر فنی کارشناس تهیه شود.
  6. امور مرتبط با سخت‏ افزار‏های تخصصی واحد‏های مختلف دانشگاه (‏مثل رایانه‏ های متصل به دستگاه ها در آزمایشگاه ‏ها، دستگاه ‏های بارکد‏خوان کتابخانه و نظایر آن) در تعهدات شرکت ‏های پشتیبان بوده و رفع ایرادات این قبیل سخت ‏افزارها از عهده گروه خارج می‏ باشد. این بند در مورد کلیه قراردادهایی که با شرکت‏ های پشتیبان منعقد گردیده، این بند صادق خواهد بود.
  7. کلیه خدمات سخت‏ افزاری و نرم‏ افزاری مشمول تعهدات شرکت‏ های پشتیبان خصوصی که با دانشگاه جهت ارایه خدمات قرارداد دارند، از شمول خدمات گروه خارج است و گروه هیچ تعهدی در قبال خدمات این شرکت ‏ها نخواهد داشت.

ب. خرید تجهیزات و سخت‏ افزار

برای خرید تجهیزات کلی شامل کامپیوتر‏های رومیزی، لپ‏تاپ، اسکنر، پرینتر و تجهیزات شبکه لازم است فرایند خرید از طریق فرم‏های شماره 7 (به جز از محل گرنت اعضای هیأت علمی) و شماره 8 (از محل گرنت اعضای هیأت علمی) صورت پذیرد‏. بدیهی است تجهیزاتی که سوابق مرتبط با فرآیند خرید آن‏ها از طریق مرکز موجود نباشد از شمول کلیه خدمات سایت‏ های رایانه‏ ای گروه خارج می‏ باشند. این فرایند شامل خرید کلیه تجهیزات از اعتبارات بخش‏ های مختلف دانشگاه می‏ باشد. فرم مربوطه پس از امضاء مرجع تأمین‏ کننده اعتبار در نزد گروه نگهداری شده و پس از خرید اقلام و قبل از ترخیص کالا و تحویل به درخواست کننده، تأیید فنی و تأیید فاکتور خرید آن توسط کارشناس مسئول پشتیبانی و تجهیزات الزامی است.



فایل ندارد .