امکان جا‌به‌جایی آیکن‌ها در System tray به ویندوز ۱۱ بازگشت


مایکروسافت برای رفع نارضایتی‌ها، تغییرات نوار وظیفه ویندوز ۱۱ را به حالت قبل خود بازگرداند.

ردموندی‌ها چندی پیش بیلد ۲۲۶۱۶ ویندوز ۱۱ را برای اینسایدرهای دسته‌ی Dev و Beta عرضه کردند که البته تغییرات چندانی را شامل نمی‌شد؛ اما یکی از تغییرات امکان تغییر چینش آیکن‌ها در قسمت System Tray بود. درواقع، مایکروسافت مشکلی را رفع کرد که در بیلد ۲۲۵۸۱ به‌واسطه‌ی تغییرات ایجادشده به‌منظور بهبود تجربه لمسی ویندوز ۱۱ ایجاد شده بود.
درحال‌حاضر، در نسخه‌ی عمومی ویندوز ۱۱ و ویندوز ۱۰ به‌راحتی می‌توانید در قسمت System Tray چینش آیکن‌ها را تغییر دهید؛ اما پس از بیلد ۲۲۵۸۱ اینسایدرهای مایکروسافت گزارش‌هایی را در اپلیکیشن Feedback hub مبنی‌بر ناتوانی در تغییر چینش آیکن‌ها را منتشر کردند.

پس از چند روز، یکی از مهندسان مایکروسافت در پاسخ به بازخورد مذکور اعلام کرد که به‌دلیل تغییرات ایجادشده برای بهبود عملکرد لمسی نوار وظیفه ویندوز ۱۱، دیگر امکان جا‌به‌جایی آیکن‌های System Tray وجود ندارد!
پس از این اتفاق، سیل عظیم انتقادات به‌سمت ردموندی‌ها روانه شد و کاربران باور داشتند که غول نرم‌افزاری جهان درصدد ایجاد محدودیت‌های بیشتر درزمینه‌ی شخصی‌سازی ویندوز ۱۱ است؛ انتقادی که پیش‌ازاین هم درباره‌ی نبود امکان تغییر محل نوار وظیفه مطرح بود.

بااین‌همه، به‌نظر می‌رسد پس از افزایش حجم انتقادات مایکروسافت از تصمیمش منصرف شده و فعلاً تغییرات ایجادشده را به حالت پیش از بیلد ۲۲۵۸۱ بازگرداند. این شرکت در مقاله‌ی معرفی بیلد ۲۲۶۱۶ می‌گوید: به‌دنبال بازخوردهای اخیر اینسایدرهای ویندوز، تصمیم گرفتیم تا تغییرات ایجادشده در بیلد ۲۲۵۸۱ که به‌منظور بهبود عملکرد System Tray برای صفحات لمسی ایجاد شده بود، به حالت قبل بازگردانیم. درحال‌حاضر، همانند گذشته می‌توانید چینش آیکن‌های مخفی‌شده در System Tray را ازطریق درگ اند دراپ تغییر دهید. امیدواریم بتوانیم تغییرات پیشین را مجدداً و پس از اعمال تغییرات و بازخوردهای کاربران روی آن، به بیلدهای آتی بازگردانیم. همان‌طورکه پیش‌تر نیز اشاره شد، ممکن است تمامی ویژگی‌های جدید در دسته‌ی Dev و Beta به نسخه‌ی نهایی و پایدار ویندوز راه پیدا نکنند و برخی از آن‌ها حذف شوند.

 

آیکن‌های System Tray ویندوز ۱۱

 

مایکروسافت علاوه‌بر رفع مشکل نوار وظیفه، نوار بازی جدیدی نیز در بیلد ۲۲۶۱۶ معرفی کرده است. با بهره‌گیری از این نوار کاربران می‌توانند بسیار سریع‌تر از گذشته به بازی‌های نصب‌شده روی ویندوز ۱۱ خود دسترسی داشته باشند و با استفاده از کنترلر خود، بازی مدنظر خود را اجرا کنند.

باتوجه‌‌به اتفاقات اخیر، به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت در ایجاد تغییرات در ویندوز ۱۱ کمی محتاط‌تر از گذشته شده است تا حساسیت کاربران به موضوع شخصی‌سازی سیستم‌عامل را کاهش دهد. همچنین، این شرکت سعی می‌کند با افزودن ویژگی‌های جدید گیمینگ به استفاده‌ی بیشتر ویندوز ۱۱ در میان گیمرها کمک کند.

 

منبع: زومیت





 تاریخ ارسال خبر :   19 اردیبهشت 1401 - 08:41
 تعداد بازدید :   191
 ارسال کننده :   مدیر سیستم