تمرکز شرکت های فناوری روی سرمایه گذاری در هوش مصنوعی، کلود و امنیت


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از زد دی نت، این مدیران می‌گویند طی سال جاری و سال آینده میلادی سه حوزه مذکور بیشترین سرمایه گذاری مالی را دریافت خواهند کرد.

بررسی گارتنر در این زمینه که با مشارکت ۲۳۸۷ مدیر ارشد فناوری اطلاعات و دیگر مدیران حوزه فناوری در ۸۵ کشور جهان انجام شده نشان دهنده ذهنیت فعالان بخش فناوری و تلاش آنها برای انطباق سریع با تحولات حوزه فناوری اطلاعات است. ۸۵ کشور یادشده حدود ۱۹۸ تریلیون دلار در حوزه فناوری اطلاعات سرمایه گذاری کرده اند.

۶۳ درصد از مدیران ارشد فناوری اطلاعات شرکت‌های مذکور اظهار داشته‌اند با سرمایه گذاری در سه حوزه یادشده می‌توان انتظار افزایش توان رقابت را در مقایسه با دیگران داشت. ۶۶ درصد پاسخ دهندگان گفته‌اند امنیت سایبری حوزه‌ای است که انتظار می‌رود سرمایه گذاری در آن در سال آینده افزایش یابد. ۵۰ درصد هم گفته‌اند افزایش سرمایه گذاری در حوزه‌های هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل داده‌ها انجام می‌شود.

مدیران مذکور از پیش بینی افزایش ۷.۷ درصدی درآمد خود در سال ۲۰۲۲ خبر دادند و افزودند بودجه بخش فناوری اطلاعات هم در مجموعه‌های آنها در حدود ۴.۲ درصد افزایش خواهد یافت.





 تاریخ ارسال خبر :   08 آبان 1400 - 08:48
 تعداد بازدید :   57
 ارسال کننده :   مدیر سیستم